سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دریادلان بی ادعا

اللهم عجل لولیک الفرج

20دلیلی که نشان می دهند که ایران نباید هدف حمله قرار بگیرد

1- ایران به یک کشور پیشرو در جهان اسلام تبدیل شده است که از طریق اعلام تعهد مذهبی خود علیه تسلیحات کشتار جمعی، از پایان استفاده از تسلیحات هسته ای حمایت می کند؛ رهبر عالی ایران نیز حکمی مذهبی به نام «فتوا» صادر کرده است که تولید، ذخیره سازی و استفاده از تمام تسلیحات کشتار جمعی را ممنوع می کند.

2- آژانس بین المللی انرژی اتمی در دهه گذشته و بدنبال بیش از 4 هزار ساعت بازرسی، اغلب و همواره اعلام کرده است که هیچ مدرکی مبنی بر انحراف فعالیت هسته ای ایران به سوی تولید سلاح دیده نشده است.

3- برآورد اطلاعات ملی آمریکا نشان می دهد که ایران تسلیحات هسته ای ندارد و تصمیمی برای ساخت این تسلیحات نیز نگرفته و در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای نیز نیست؛ جامعه بین المللی نیز این نتیجه گیری را پذیرفته است.

4- اگر قرار باشد آمریکا به ایران حمله کند، این حمله تلاش های منع گسترش سلاح هسته ای را در سراسر جهان معکوس می کند و باعث تضعیف پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای موسوم به «ان پی تی» می شود.

بر اساس این دلیل، از آنجائیکه آمریکا عضو پیمان «ان پی تی» است و با داشتن بیش از 5 هزار کلاهک، کشوری با تسلیحات هسته ای محسوب می شود، بنابراین استفاده این کشور از تهدید هسته ای برای حمله به کشوری مانند ایران که مجهز به تسلیحات هسته ای نیست، بی نهایت برای اعتبار پیمان «ان پی تی» مضر است.

5- اگر قرار باشد اسرائیل به صورت یک جانبه حمله کند، پیامدهای چنین حمله ای برای پیمان «ان پی تی» به مراتب فاجعه بار تر خواهد بود زیرا اسرائیل عضو این پیمان نیست و با وجود داشتن تسلیحات هسته ای، یک کشور غیر هسته ای عضو «ان پی تی» را تهدید می کند.

در نتیجه، هرگونه حمله اسرائیل منجر به بی اهمیتی پیمان «ان پی تی» و بی اعتباری هرگونه تلاش برای منع گسترش تسلیحات هسته ای می شود.

6- حمله احتمالا نه باعث تخریب کامل برنامه هسته ای ایران خواهد شد و نه تاخیر مهمی در پیشرفت این برنامه خواهد داشت.

7- ایران از پیمان «ان پی تی» خارج خواهد شد و مذاکرات هسته ای با مذاکره کنندگان بین المللی را به حالت تعلیق در خواهد آورد و بازرسان را از تمام سایت های هسته ای بیرون می کند و برنامه هسته ای خود را پنهان خواهد کرد.

8- حمله اسرائیل و یا آمریکا به ایران، امیدهای یک دهه مربوط به ایجاد روابط حسنه میان تهران و واشنگتن را نابود می کند.

9- تردیدی نیست که در صورت بروز هر حمله ای، ایرانی ها از تمام خطوط سیاسی در این کشور، با هدف دفاع از سرزمین،‌ یکپارچگی، هویت، حقوق و مقاومت در برابر تهدیدهای امنیتی، پیرامون پرچم این کشور جمع خواهند شد.

10- تلاش های رئیس جمهور اوباما در راستای بهبود روابط با جهان اسلام یکی از مهم ترین اهداف سیاست خارجی آمریکاست؛ این هدف در سخنرانی تاریخ 4 ژوئن سال 2009 میلادی اوباما در قاهره و درخواست وی برای یک «شروع دوباره» میان آمریکا و مسلمانان برجسته شد.

هرگونه حمله به ایران از سوی آمریکا و یا اسرائیل منجر به احیای احساسات ضد آمریکایی در جهان اسلام و حتی سایر بخش های جهان خواهد شد.

11- بودجه آمریکا تقریبا تحت فشار شدیدی قرار گرفته است و دلیل آن نیز جنگ های این کشور در عراق و افغانستان است؛ از آنجائیکه آمریکا به کنار کشیدن خود از لبه فروپاشی اقتصادی ادامه می دهد، مفهوم راه اندازی جنگ سوم برای این کشور کاملا غیرواقعی می شود.

12- (در صورت حمله به ایران) عبور ایمن انرژی از تنگه استراتژیک هرمز در معرض خطر قرار خواهد گرفت و بهای نفت احتمالا به 200 تا 300 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

13- جایگاه آمریکا در خاورمیانه در شرایط فعلی در چندین جبهه تحت آسیب فزاینده است؛ نظم سیاسی در تعدادی از کشورهای عربی حامی آمریکا مانند مصر، تونس، یمن و لبنان در حال منحرف شدن از آمریکا است.

بر اساس این دلیل، در صورت حمله به ایران، این روند انحرافی تسریع خواهد شد و احتمالا منجر به تغییر تعادل نفوذی و افزایش قدرت بیشتر تهران می شود.

14- ایران دارای دسترسی، نفوذ و سرمایه گسترده ای در سراسر خاورمیانه است که می توانند در صورت هرگونه اقدام نظامی علیه ایران مورد بهره برداری قرار گیرند.

در ادامه این دلیل اینطور نوشته شده است که ارتش ایران هم از منابع خودی و هم از سرمایه های خود برای گسترش سریع درگیری در تمام منطقه و فراتر از آن استفاده خواهد کرد.

15- ایران، شرایط در عراق و افغانستان را دشوارتر و سخت‌تر خواهد کرد آن هم در شرایطی که ارتش آمریکا در حال کوچک شدن و در تلاش برای پایان حضور خود در این دو کشور است.

16- امنیت اسرائیل یکی از منافع حیاتی آمریکاست؛ در صورت هرگونه حمله اسرائیل، عواقب جدی و فشارهای داخلی برای آمریکا و اسرائیل به وجود خواهد آمد که دلیل آن نیز درگیری در جنگی است که روابط میان تل‌‌آویو و واشنگتن را به مخاطره می اندازد.

چنین ناسازگاری و اختلاف نظری میان آمریکا و اسرائیل منجر می شود که وحدتی دو حزبی که از اسرائیل حمایت می کند، متلاشی شود و علاوه بر این، منجر به پیچیده شدن بیشتر صحنه سیاست داخلی آمریکا و تضعیف امنیت اسرائیل خواهد شد.

17- اسرائیل در حال حاضر منزوی شده است؛ جنگ این رژیم با ایران شرایط را وخیم تر می کند و به روابط آمریکا و اسرائیل با کشورهای منطقه آسیب خواهد رساند.

18- حتی اگر اسرائیل اقدام نظامی یک جانبه ای علیه ایران داشته باشد، آمریکا در این حمله همدست دیده خواهد شد و سرمایه ها، پایگاه ها و ارتش این کشور هدف اقدام تلافی جویانه ایران قرار خواهند گرفت.

19- اقدام نظامی آمریکا و یا اسرائیل علیه ایران احتمالا به طور چشمگیری منجر به گسترش شکاف دیپلماتیک میان آمریکا با روسیه، چین و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواهد شد و احتمالا حتی به اختلاف عقیده آمریکا با متحدان اروپایی و منطقه ای این کشور می انجامد که این امر یادآور تنش های پیرامون جنگ عراق است.

20- فرصت دیپلماسی همچنان وجود داد اما نیازمند این است که آمریکا و اسرائیل یک موضع واقع بینانه تر در قبال ایران اتخاذ کنند.



نوشته شده در سه شنبه 91 بهمن 17ساعت ساعت 8:52 عصر توسط gashta| نظر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin